... että päivääkään en vaihtaisi pois, niin meneekös se ihan niin. Kurjatkin hetket kuuluu elämään, mut mä silti voisin vaihtaa ne pois, ainakin osan.

Sain aamulla nukkua vähän pidempään ja aamukahvien jälkeen säntäsin body pumpiin. Nuo aamujumpat ei oikein ole mua varten. Mä luulen, että mun verenpaine ei ole vielä menossa mukana ja mua heikottaa ja kylmää hikeä pukkaa aamuliikunnassa. Tulipa kuitenkin käytyä ja olen siitä iloinen.

Kun tulin kotiin meillä olikin mummu jo kylässä. Varailtiin yhdessä netin kautta lennot veljen ja veljen vaimon luo Bangkokiin tammikuussa. Menen äitin kanssa kahdestaan, ollaankin matkustettu kaksin viimeksi vuonna 1997, ainakin ulkomailla. Mua kyllä jännittää jo nyt, että kuinka pystyn lähtemään. Itkua varmaankin riittää, mutta täytyy sitten skarpata, etten siihen hukkaa koko reissua. Ollaan yhteensä yhdeksän päivää matkassa. Pitkä aika olla pois kotoa, mutta lyhyt aika kun on kyse niin isosta paikasta. On taas mitä odottaa!

No, siinä kun varailtiin lentoja tuli päivän ensimmäinen konflikti, jonka jälkeen poika mökötti ja kiukutteli vaikka miten pitkään. Ja siitä se sitten lähti, vähän koko päivän oli sellainen kökköfiilis. Olin miettinyt, että nyt voitaisiin tehdä kahdestaan pojan kanssa jotain. Mies voisi sitten puuhata tytön kanssa. No, me lähdettiin pojan kanssa uimahalliin pojan pyynnöstä. Siitä riemu repesi, tai ei riemu, vaan mielipaha tytölle. Ei tajunnut, että nuo kotiin jäävät voisi keksiä ihan omaa kivaa päivään. Kamalalla itkulla jäi kotiin. Kurja fiilis sitten itselläkin. Me mentiin uikkuun ja mies tuli tytön kanssa sinne sitten perässä. Olikin ihan mukavaa.

Kotona sitten siivoiltiin ja päätettiin leipoa omenapiirakka. Lapset "avustivat". Kunnes tuli tappelu kumpi nuolee taikinakulhon ja kumpi kauhan... mä hermostuin eikä kumpikaan saanut enää leipoa.

Joten meiltä on kuulunut pitkin päivää milloin kenenkäkin huutoa ja mekkalaa. Hohhoijaa.

Pelastettiin mitä pelastettavissa on ja haettiin perhepizza. Pizza, omenapiirakka ja päälle vähän karkkia ja tattadaa, fiilis vähän parani. Hyvä ruoka parempi fiilis.

Ilta meni kivasti, muksut meni extrapitkien iltasatujen myötä petiin. Mä korkkasin uuden luomusiiderin. Taidan sytyttää kynttilöitä kun on jo niin syksyä, niin syksyä. Ai niin, hiuksista tuli ihan jees, sellaiset perustummat.