Minä: "Lapsiperhe on sellainen perhe, jossa on lapsia. Me esimerkiksi ollaan lapsiperhe kun meillä on lapsi, sinä."

Poika: "En mä ole lapsi."

Minä: "Mikäs sä sitten olet, aikuinen vai?"

Poika: "En."

Minä: "Teini-ikäinen?"

Poika: "Ei."

Minä: "No mikäs sä sitten olet?"

Poika: "Äitin nöpö."

Nauru

Tänään oltiin lähdössä taatalassa käymään iltapäivällä. Koko aamun poika kiljahteli, että "mennään Tokmannille" ja toiseksi, että "mennään pizzalle". Ihan intoa piukassa, ei olisi malttanut hetkeäkään odottaa.

Päiväunille mentäessä poika oli kärttyinen ja väsynyt ja totesi juuri ennen nukahtamistaan, että: "Mä en halua kauppaan" ja siihen perään, että "Mä en tykkää pizzasta."

Ja se sitten vaihteli, minuutin välein oltiin innolla menossa pizzalle ja minuutin välein poika ei halunnutkaan pizzaa, ei tykännyt.

Joka tapauksessa shoppailtiin ja syötiin pizzaa. Poika käyttäytyi melko hyvin ravintolassa. Ei siis juoksennellut eikä kovin mahdotonta mekkalaa pitänyt. Ehkä uskaltaa siis useamminkin lähteä jonnekin syömään.

 

Muuten tässä on töitä tehty. Ihan oikeaa työtä ja sitten aherrettu vanhan puusohvan kimpussa. Äidin kanssa on hiottu tosi ahkeraan sitä sohvaa ja osa sohvasta on saanut jo valkoisen lakkapetsin ylleen. Saas nähdä millainen tekele siitä vempaimesta tulee. Siitä tulee pojalle sänky siis. Mukavaa hommaa, mutta yllättävän kova homma siinä on. Mutta on vaan niin hienoa nähdä omien pikku kätöstensä aikaansaannoksia.

Ensi viikko onkin touhukas. On sokerirasitus (inhottava) ja sitten torstaina saadaa vieraita Espoosta, kummityttömme saapuu visiitille! Samalla saadaan meidän ompeluseuralaisia muitakin kylään. Kivaa!!

Perjantaina alkaakin sitten mun loma! Hihhei! Sitä jos jotenkin juhlistaisi sitten, tarkoitus olisi. Lauantaina mennään juhlimaan meidän kummipojan 7 v. ja pikkusiskonsa 4 v.-synttäreitä. Meidän kummipoika menee syksyllä kouluun, se on jo niin vanha!! Aika jännää!!

Sunnuntaina ehkä sitten pitäisi ajella möksälle sitä sänkyä laittamaan vielä. Että äksönviikko tulossa. Mutta loma alkaa, se on huippua!

Maha on ollut pari viikkoa niin helppo ja huoleton, että oi onnea. Ei ole supistellut eikä ollut mitään kremppaa. Silloin tällöin pientä jotain vain, mutta hyvin pärjää. Täytyy olla onnellinen kun on kaikki hyvin ja olo on helppo. Vauva viihtyy paljon poikittain masussa. Ihan hassua.

Pakko mennä nukkumaan, jotta jaksaa huomenna vääntää pitkän päivän töissä. Mummu on hoitanut poikaa kotona jo 1,5 viikkoa. Ne onkin sitten puuhastelleet kaikkea ihanaa, ihan kateeksi käy. Huomenna on vissiin delfinaarion vuoro. Kyllä pojalla on kissanpäivät!