Viime viikolla päätin lähteä ostoksille. Menin meidän uuden omakotitalon/huvilan uuteen autotalliin ja valitsin ajopelikseni tällä kertaa Ford Anglian, kun nyt vielä voi tuollaisella kesäautolla ajella niin otin sen. Ajelin innokkaasti kohti Ideaparkkia ja siellä suuntasin Catwalkille. Lapset olivat mukana. Tytteli istui sievästi vaunuissaan ja poika tepasteli vierellä. Sainkin aikaa mukavasti kulumaan monen monissa liikkeissä, lapsetkin ehdottelivat jotain kivoja vaatteita, aika hyvällä maulla vieläpä, täytyy sanoa.. Kokeilin varmaan satoja vaatteita ja löysinkin tosi kivasti uusia vaatteita itselleni ja oikeastaan koko perheelle. Visa vinkui. Käytiin lasten kanssa Ideaparkin uudessa äyriäisravintolassa syömässä. Lapset ihastuivat paikkaan totaalisesti ja olenkin nyt siitä päivästä lähtien kuullut vain ehdotuksia, että sinne taas äiti syömään, äyriäisiä. Käytiin sitten vielä vähän Ideaparkin Hoplopissa kun lapset sinne pyysivät niin paljon. Ajeltiin kotiin ja otettiin kaikki nokkaunet. Loppuillan lapset lukivat kirjaa ja tekivät harjoitustehtäviä.

Seuraavana päivänä pakkasin matkalaukut. Olin varannut meidän perheelle yllätysmatkan Kreikkaan. Soitin miehen pomolle edellisellä viikolla ja sanoin, että mies pitää vähän palkatonta, me nyt vähän rentoudutaan. Mies olikin sitten ihan, että voi ihanaa ja pakkaili myös innokkaasti. Lapset tietty kanssa pakkaili uimarenkaitaan ja uikkareitaan sekä kesävaatetta, lämmintähän siellä Kreikassa kai vielä kuitenkin ihan on. Ei muuta kuin lentokoneeseen. Lentomatka meni tosi hienosti. Lapset ihasteli lentämisen ihanuuksia ja värittelivät ja piirtelivät vihkoihinsa, nukkuivat tietenkin loppumatkan ja heräsivät virkeinä kun oltiin perillä. Kaikki me hihkuimme kun pääsimme perille ja hotelliin. Joka oli ihan mahtava! Upeat näköalat merelle... Aurinko paistoi ja  suuntasimme heti altaille.  Koko viikon paistoi upeasti aurinko ja oli tietenkin täydellistä. Lapset nauttivat viimeisen päälle illallisista ravintoloissa, myös meidän kohteestamme löytyi monta uutta äyriäis- ja kalaravintolaa, mihin jäimme kaikki koukkuun. Erityisesti mieheni.

Saimme upeat rusketukset reissusta. On siitä kiva nauttia nyt se pari kuukautta, sitten taas suuntaamme perinteiselle Thaimaan reissulle kuukaudeksi, sen nyt varmaan kaikki muistattekin. Muutamat retket tehtiin, tippukiviluolia käytiin katsomassa ja sitten pari museota. Lapsille jäi mieliin parhaiten nykytaiteen museo Haniassa sekä arkkitehtuuri yhdessä tietyssä kaupunginosassa. Niitä me vieläkin muistellaan. Opittiin tosi hyvin kreikankielikin. Iltapalalla aina nykyään puhutaan lasten kanssa vain kreikkaa, on se hyvä pitää yllä kielitaitoa. Tyttelikin jotenkin oppi kreikan, vaikka on vasta sen 2-vuotias. Varmaan joku lapsinero tai jotain.

Eilen siis tultiin kotiin ja purettiin laukut. Muisteltiin siinä hetki matkaa ja mietittiin, että mitä sitä sitten tehtäisiin. Mies alkoi kertoa, kuinka ennen reissua autossaan kaatui limsamuki etupenkille, että se pitäisi putsata. Mä sitten vaan heitin, että hei, mitä jos vaihdettaisiin koko auto..olis helpompaakin. On se aika homma jos pitää alkaa jonkun rätin kanssa hinkaan sitä penkkiä. Oltiin sit ihan niinku hei extempore vaan, että ei muuta kuin uuden auton ostoon. Ostettiin sit ihan vahingossa kaksi autoa.....voi vitsit, että miten me niin innostuttiinkin. Mutta kun poika siellä autoliikkeessä jotenkin niin ihastui siihen yhteen Lexukseen, niin ajateltiin, että hei kerran täällä vaan eletään ja ostettiin se Lexus sit odotteleen tuonne autotalliin. Eihän siihen oo kuin 13 vuotta kun poika saa kortin. Kai sitä muillakin samanikäisillä jo on autot odottelemassa. Olis se tylsää jos joutuis poika erottuun muista sillälailla negatiivisesti. Mut tytön kohdalla ajateltiin, että jos odotetaan vielä hetki. Ostettiin kumminkin mopoauto sitten sillekin. Liikkeessä ei ollut pinkkiä niin piti tilata se jostain Saksasta. Odotellaan sitä nyt sitten täällä aika innokkaina.

Mut nyt, taidan lähteä katsomaan elokuvaa tuonne meidän omaan elokuvateatteriin minkä mä halusin silloin talon rakennusvaiheessa tuonne alakertaan. Siellä sitä on kiva sitten katsella miehen kanssa elokuvia iltaisin. Sinne kyl mahtuis vielä 40 muutakin. Et jos haluatte, niin tulkaa ihmeessä te muutkin mukaan jos vaan kerkiätte!