Kipa haastoi minut tällaiseen eli kirjoita alla olevat lauseet niin kuin sanot ne!

 

1. Siskoni punainen mekko mahtuu myös minulle.
Mun siskon punainen hame mahtuu myös mulle. (jaa-a, vaan mahtuuko, tuskin)

 

2. Tarvitsetko apua kirjoitustehtävässä, jonka maantiedonopettaja antoi?

Tarviitko apua kirjotustehtävässä, jonka maantiedonope antoi? (Mä tarvisin apua, oon niin huono mantsassa)


3. Hyvä on, tehdään niin kuin sinä ehdotit.
Okei, tehdään niin kuin sä sanoit.

 

4. Isäni äiti kertoi hakevansa meidät noin kello 17.45.

Mumski sano, et hakee meidät noin varttia vaille kuusi.

 

5. Matkustinkin Helsinkiin linja-autolla, koska myöhästyin junasta.

Jouduinkin matkustaan Hesaan bussilla, koska myöhästyin junasta.

6. Oletko nähnyt missään isoveljeni matkapuhelinta?

Ootko nähnyt missään mun isoveljen kännykkää?

 

7. Ostitko sen hameen, jonka näimme viime viikolla Hennes&Mauritzissa?
Ostitko sen hameen, joka me nähtiin viime viikolla Hennesillä?


Jep, tässä mun kielenkäyttöäni. Haastan tähän Eevan ja Hannan!